معرفی برنامه های کاربردی در شبکه و کامپیوتر

شرح مختصری از زندگی نامه حسن فاتحی معروف به حسن طلا یا حسن آمریکایی

 

یک روز میهمان خانواده فاتحی در بیست کیلومتری اصفهان

«حسن آمریکایی»؛ شهیدی که در آب جا ماند/ ماجرای مسافری که شب چهلم پدر بازگشت!


خبرگزاری ایمنا: "شهید حسن فاتحی معروف به حسن آمریکایی، بیسیم‌چی گردان غواصان لشکر امام‌حسین(ع) اصفهان بود. او در منطقه نهرخین عملیات کربلای چهار به شهادت رسید."

طبق روال روزمره داشتم سایت های خبری را بالا و پایین می کردم که ناگهان عبارت "حسن آمریکایی در جبهه + عکس"، چشمم را گرفت. با کنجکاوی زیاد سایت مربوطه را باز کردم تا ببینم این حسن آمریکایی کیست؟ آنچه بر روی صفحه ظاهر شد، این بود: "شهید حسن فاتحی معروف به حسن آمریکایی، بیسیم‌چی گردان غواصان لشکر امام‌حسین(ع) اصفهان بود. او در منطقه نهرخین عملیات کربلای چهار به شهادت رسید و پیکر مطهر این شهید هنوز هم بعد از سال‌ها بازنگشته است."
عزمم را جزم کردم تا ساعاتی را با خانواده این شهید به گفت‌وگو بنشینم و با هر سختی که بود توانستم نشانی از آنها پیدا کنم . و این چنین شد که در یک روز میان هفته ، خارج از فضای تحریریه، بیست کیلومتری از اصفهان دور شدیم و به شهرک امام علی(ع) شاهین شهر رفتیم تا با خانواده حسن آمریکایی گپ و گفتی صمیمانه داشته باشیم.

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: زندگی نامه شهدای جنگ، ،
:: برچسب‌ها: شهید حسن فاتحی , حسن سر طلا , حسن آمریکایی,
نويسنده : اسماعیلی


حسن آمریکایی؛ غواص عملیات کربلای چهار که رفت و دیگر نیامد

‌به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  دفاع مقدس از آن رخدادهایی است که هر چقدر که می گذرد تازه تر می شود؛ درست مثل قالی کرمان. جنگ هشت ساله ای که صدام و رژیم بعث علیه کشورمان به راه انداختند و قرار بود یک هفته ای به تهران برسند؛ اما نه تنها به تهران نرسیدند, بلکه نزدیک بود تکه ای از خاک خود را نیز از دست بدهند.

در هشت سالی که پیر و جوان و زن و مرد و با سواد و بی سواد دفاع کردیم؛ احدی نتوانست به خاک این کشور چپ نگاه کند. در آن سال‌ها عملیات های بسیاری توسط رزمندگان اسلام انجام شد, مثل بیت‌المقدس, رمضان, خیبر، فتح‌المبین، طریق‌القدس، کربلا و والفجر. در این عملیات ها بود که رزمندگان ما به پیروزی‌هایی رسیدند در حالی که شهدای بسیاری را نیز تقدیم وطن و اسلام کردیم.



:: موضوعات مرتبط: زندگی نامه شهدای جنگ، ،
:: برچسب‌ها: شهید حسن فاتحی , حسن سر طلا , حسن آمریکایی,
نويسنده : اسماعیلی