معرفی برنامه های کاربردی در شبکه و کامپیوتر

فایل‌های تکراری و مشابه پنهان را پیدا و پاک کنید

آیا سیستم شما به تازگی از حد معمول کند‌تر شده است؟ نیازی به این نیست که دست در جیب خود کنید و برای خرید‌ یک RAM اضافی راهی بازار شوید. بهتر است نخست با این نرم‌افزار رایگان کاربردی، ‌فضای سیستم خود را پاک کرده و نتیجه آن را در آزاد‌سازی حافظه و بهبود سرعت سیستم تجربه کنید.

 

یکی از مهم‌ترین دلایل کندی سرعت سیستم پس از ‌مدت زمانی معین از عمر آن، وجود صد‌ها و شاید بیشتر از آن فایل تکراری مشابه است که به مرور زمان ضمن اشغال حافظه، منجر به کندی سرعت سیستم در اثر فشار بر هارد دیسک می‌شود.

 

 

 

منبع : سایت تابناک



:: موضوعات مرتبط: کامپیوتر و شبکه، ،
:: برچسب‌ها: فایل های تکراری , پاک سازی , سرعت سیستم , DeDupler,
نويسنده : اسماعیلی


رفع مشکل غیرفعال شدن اجرای رجیستری

اگر از حرفه ای تر های ویندوز باشید، حتما میدانید که ویرایشگر رجیستری ویندوز، با اجرای فرمان Regedit در پنجره Run قابل دسترسی است.

اما اگر اخیرا تلاش کرده اید Windows Registry را در سیستم خود باز کنید، ولی با پیام خطای “Registry editing has been disabled by your administrator” روبرو شده اید، با کمک روشهای زیر قادر خواهید بود مشکل خود را حل کنید.

شما ممکن است به دلایل متفاوت با این پیام روبرو شوید. حتی گاهی ممکن است تنها در صورتی که Admin سیستم باشید قادر به اجرای Regedit یا ویراستار رجیستری باشید.

 

 ادامه مطلب ....

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: کامپیوتر و شبکه، ،
:: برچسب‌ها: رفع مشکل غیرفعال شدن اجرای رجیستری,
نويسنده : اسماعیلی


Network Time Protocol یا همان NTP چیست؟

Network Time Protocol یا همان NTP چیست؟

Network Time Protocol یا همان NTP چیست؟

برخی مواقع نرم افزار سروری در شبکه نصب کرده اید که خیلی نسبت به زمان حساس است، منظورم این است که کلاینت های این نرم افزار باید با سروری که این نرم افزار روی آن نصب شده است تفاوت زمانی بسیار کمی داشته باشند، مثلا حدود 1 ثانیه یا کمتر، اما با چه مکانیزمی می توان این شرایط را برقرار کرد؟

یک راه متداول برای همزمان کردن کلاینت ها با سرور، استفاده از یک Time Sever است، وظیفه ی Time Server این است که زمان را به کلاینت هایی که از آن درخواست زمان می کنند ارسال می کند.

 

 



:: موضوعات مرتبط: کامپیوتر و شبکه، امنیت و شبکه، ،
نويسنده : اسماعیلی


آی کلود iCloud

آی کلود iCloud

آی کلود iCloud

iCloud بسیار بسیار بیشتر و حرفه ای تر از یک هارد دیسک معلق در هوا عمل میکند. این کم زحمت ترین راه برای دسترسی به محتویات تمام دستگاههای شماست . iCloud داشته های شما را ذخیره می کند بنابراین همیشه از طریق iPad ، iPhone ، iPod Touch ، Mac وحتی کامپیوتر شخصیتان با هر عنوان و برندی که باشدبه آنها دسترسی خواهید داشت. این نرم افزار بدون نیاز به Sync کردن و هیچ گونه مدیریتی به شما دسترسی فوق سریع به موسیقی ، نرم افزارها و آخرین عکسهایتان را خواهد داد، iCloud همچنین ایمیل ، تقویم و حتی دفترچه تلفن شما را بدون نیاز به کمک شما به روز نگاه خواهد داشت.

 

 



:: موضوعات مرتبط: کامپیوتر و شبکه، ،
نويسنده : اسماعیلی


امنیت شبکه های کامپیوتری

امنيت شبکه هاي کامپيوتري

امنيت شبکه هاي کامپيوتري از مهمترين مسائل مبتلا به شبکه هاي کامپيوتري است. مهمترين رکن برپائي يک شبکه پس از پيکربندي صحيح سخت افزاري مساله تضمين امنيت شبکه است. اين مساله در محورهاي زيز بررسي شده است:

کليات امنيت شبکه کامپيوتري

حفاظت، پشتيباني و نگهداري از داده‌هاي رايانه‌اي، اطلاعات مهم، برنامه‌هاي حساس، نرم‌افزارهاي مورد نياز و يا هر آنچه كه در حافظه جانبي رايانه مورد توجه بوده و با اهميت مي‌باشد، امنيت رايانه‌اي ناميده مي‌شود. تفکر امنیت در شبکه برای دستیابی به سه عامل مهم است که با یک دیگر مثلث امنیتی را تشکیل می دهند. این عوامل عبارتند از راز داری و امانت داری (Confidentiality)، یکپارچگی (Integrity) و در نهایت در دسترس بودن همیشگی (Availability). این سه عامل (CIA) اصول اساسی امنیت اطلاعات - در شبکه و یا بیرون آن - را تشکیل می دهند بگونه ای که تمامی تمهیدات لازمی که برای امنیت شبکه اتخاذ میشود و یا تجهیزاتی که ساخته می شوند، همگی ناشی از نیاز به اعمال این سه پارامتر در محیط های نگهداری و تبادل اطلاعات است.

 

بقیه در ادامه مطلب .....

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: کامپیوتر و شبکه، ،
نويسنده : اسماعیلی


نرم‌افزار MATLAB Mobile 1.0.0.156 برای اندروید

 نرم‌افزار MATLAB Mobile 1.0.0.156 برای اندروید

 
 
نرم‌افزار متلب MATLAB Mobile 1.0.0.156 یکی از برترین نرم‌افزارهای ساخته شده برای تمام رشته‌های مهندسی می‌باشد.
 
این نرم‌افزار کاربردهای زیادی دارد که برخی از آنها عبارتند از: ترسیم نمودار بر اساس فرمولی که به برنامه می‌دهیم، ترسیم شکل موج سیگنال، پردازش تصویر در برنامه متلب و …. هم‌اکنون جدیدترین نسخه برنامه MATLAB برای موبایل‌های دارای سیستم عامل اندروید نسخه ۲.۳.۳ به بالا آماده شده است.
 
جهت دانلود نرم‌افزار روی لینک زیر کلیک کنید:
 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: کامپیوتر و شبکه، ،
نويسنده : اسماعیلی


آموزش پاور پوینت 2007

دانلود فایل آموزشی پاور پوینت2007

نوع فایل: pdf

نام فایل : powerpoint_2007

حجم فایل :  19.8mb

 

 

دانلوداز آدرس : http://uplod.ir/czg10bt84q10/Powerpoint_2007.pdf.htm

دانلودفایل آموزشی پاورپوینت2007

POWERPOINT_2007.PDF  

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: کامپیوتر و شبکه، ،
نويسنده : اسماعیلی


cpu(پردازنده ی مرکزی)مطلب ارسالی ازmsi379

 سی پی یو یا به عبارتی واحد پردازشگر مركزی در حكم مغز و اداره كننده ی كامپیوتر است و مسئولیت انجام محاسبات ریاضی داخلی كامپیوتر و فرمان دادن به دیگر اجزا را به عهده دارد.

سی پی یو محاسبات داخلی كامپیوتر را به وسیله ی دو عدد ۰ و ۱ ( صفر و یك ) انجام میدهد. كلیه ی قطعات داخل كامپیوتر برای انجام كارها و محاسبات خود نیازمند این قطعه ی كوچك هستند كه این ارتباط را از طریق خطوطی با نامIRQ (در خواست وقفه) برقرار میكنند. ساختمان داخلی سی پی یو ها نیز متشكل از ترانزیستور های بسیار ریز است كه به تعداد بسیار زیاد و دقت بسیار بیشتر در كنار هم قرار داده شده اند. برای مثال یك سی پی یو متعلق به كمپانی اینتل با سرعت ۳.۴ گیگا هرتز متشكل از ۱۲۵ میلیون ترانزیستور كنار هم قرار داده شده است كه سایز هر كدام از انها ۹۰ نانو متر معادل ۰.۰۹ میكرون است! رقمهایی اعجاب انگیر كه حاكی از پیچیده و اسیب پذیر بودن ساختار این قطعه دارند.

از دیگر مشخصات و اصطلاحات این مبحث میتوان به BUS اشاره كرد. واحد پردازشگر مركزی برای ارتباط با دنیای خارج خود میتواند به حجم خاصی اطلاعات را دریافت و یا ارسال كند...این گذرگاه را با نام باس میشناسیم و یكای ان را مگاهرتز می نامیم.
در بررسی سی پی یو ها به اصطلاحی دیگر احتمالا برخورد كرده این با نام Cache ( كش ). كش به حافظه ای بسیار سریع و گران قیمت گفته میشود كه همیشه مقدار كمی از ان در سی پی یو تعبیه میشود.كار كش نگهداری اطلاعاتی برای سی پی یو است كه در هنگام پردازش اطلاعات به انها نیاز سریع دارد.
حافظه ی كش در سه سطح وجود دارد و با حجم های مختلف. سطح اول یا L۱،سطح دوم یا L۲ و سطح جدید L۳.معمولا كش L۱ را بر روی خود سی پی یو قرار میدهند و به همین دلیل ان را interna cache می نامند ولی كش L۲ بر روی برد اصلی (mainboard) تعبیه میشود و ان را external cache میخوانند.

مهمترین كمپانی های سازنده ی CPU عبارتند از AMD و Intel كه دو رقیب اصلی و دیرینه هستند و دیگر تولید كننده ها را تقریباً به كنار زده اند.



:: موضوعات مرتبط: کامپیوتر و شبکه، ،
نويسنده : مجتبی اسمعیلی


تبادل لینک همیشه مفید نیست !!

این مطلب به دلیل سوء استفاده برخی سایت ها

 از وبلاگ ها و کاربران ناآگاه ، به وسیله تبادل لینک های
غیر مفید ، بطور اختصاصی توسط مرجع راهنمای وبلاگ نویسان منتشر شده است.

بی شک یکی از اصلی ترین عوامل افزایش رتبه سایت یا وبلاگ در گوگل (رنک گوگل) ، وجود لینک شما در سایت ها و صفحات اینترنتی مختلف و یا در اصطلاح تبادل لینک می باشد که به نوعی جلوه دهنده محبوبیت وبلاگ یا سایت شما خواهد بود. امروزه اکثریت کاربران بر این عقیده هستند که هرچه با وبلاگ ها و سایت های دیگر تبادل لینک داشته باشند به نفع آنهاست و باعث افزایش رنکینگ گوگل آنها خواهد شد ، اما همیشه اینطور نیست. اکنون سوال این است که چه تبادل لینک هایی مفید و باعث افزایش رنک گوگل و کدام بی تاثیر و حتی باعث کاهش رتبه یک وبلاگ می شود؟!

برای مشخص شدن این مسئله دو پارامتر مهم هستند ، یکی تعداد بازدید و دیگری رتبه گوگل سایتی که با شما تبادل لینک می کند.



:: موضوعات مرتبط: کامپیوتر و شبکه، ،
نويسنده : سجاد اسمعیلی


توضیحاتی در مورد شبکه ملی اطلاعات (اینترنت ملی)

با همزمانی ایجاد اختلالات و کندی سرعت در لایه دسترسی به شبکه جهانی اینترنت و بروز شایعات و ابراز نگرانی ها پیرامون ارتباط آن با راه اندازی فاز نخست پروژه ای تحت عنوان شبکه ملی اطلاعات یا همان اینترنت ملی، این مقوله تبدیل به یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در روزهای اخیر شده است.

 

با توجه به اظهارنظرهای منتشر شده از سوی نهادها و منابع رسانه ای رسمی و غیر رسمی که اخیراً بنا بر شرایط موجود، بازتاب وسیعی میان مردم داشته است، لزوم یک نگاه صحیح به این موضوع، بیش از پیش احساس می شود. در این مقاله، سعی بر آن است تا ضمن بررسی تمامی جوانب این پروژه، به دغدغه های مخاطبان نیز پاسخی جامع ارایه داده تا در نهایت، موجب منطقی شدن سطح نگرانی ها و افزایش سطح آگاهی جامعه شود.

 



:: موضوعات مرتبط: کامپیوتر و شبکه، ،
نويسنده : اسماعیلی


موسس اینستاگرام برنامه‌نویسی نمی‌دانست!!!

با خبر فروش یک میلیارد دلاری انستاگرام به فیس‌بوک اخبار تازه‌ای از سوابق موسسان و روش اجرای این نرم‌افزار منتشر می‌شود. انیستاگرام توسط ۲ نفر به نامهای کوین سیستروم و مارک کریگر ایجاد شد. کوین سیستروم خودش برنامه‌نویسی را آموخت. او در واحد بازاریابی شرکت NextStep مشغول به کار بود و بعد از کار شروع به آموختن برنامه‌نویسی می‌کرد. جالب است بدانید این نرم‌افزار پر طرفدار تنها در ۸ هفته اجرا شده است.

برنامه‌نویسی برای آی‌فون

سیستروم کار را با ساخت یک پروتوتایپ توسط HTML5 شروع کرد. این پروتوتایپ اولیه که فاقد هر گونه مارک تجاری و رابط کاربری گیرا بود را در اختیار تعدادی از دوستانش قرار داد و همزمان با استفاده آنها و ارائه بازخوردها٬ کار بهینه‌سازی نرم‌افزار را پیش می‌برد. 

 

 



:: موضوعات مرتبط: کامپیوتر و شبکه، ،
نويسنده : اسماعیلی


چهار مشکلی که گوگل باید قبل از عرضه عینک هوشمند خود رفع کند

 

گوگل به دنبال آن است که واقعیت افزوده ایجاد کند، و این مسئله‌ای از جنس طراحی است که فقط با الگوریتم‌نویسی (کاری که تخصص گوگل است) قابل حل نخواهد بود. گوگل هرگز یک کمپانی پیشرو در زمینه طراحی نبوده که با طراحی رابط کاربری زندگی ما را متحول کرده باشد. در عوض، با ساخت محصولات و خدمات هوشمند فوق العاده ای مثل هوش مصنوعی به کار رفته در موتور جستجو، سیستم نقشه‌های هدایت گر، و اپلیکیشن‌های مبتنی بر سیستم سینک ابری یا کلود محتواها که به ما امکان هم فکری روی پروژه‌ها در سطح جهانی را می‌دهد، دنیا را به تسخیر خود در آورده است.

چند روز قبل، گوگل به طور رسمی از پروژه‌ای رونمایی کرد که مطمئناً خلاقیت مهندسین این شرکت را به چالش خواهد کشید.

پروژه Google Glass

عبارت است از یک عینک که لایه‌ای از اطلاعات دیجیتال را بر روی دنیای واقعی خواهد کشید، و واقعیت افزوده‌ زندگی ما به شمار خواهد رفت. عینک گوگل، در واقع یک تلفن هوشمند است که در جلوی چشمان‌تان آویخته خواهد شد. می‌توانید پیام‌های متنی را بخوانید. با دوربین تعبیه شده روی آن عکس بگیرید. (به لطف هدفون‌های داخلی آن) به موسیقی گوش کنید. حتی می‌تواند به شما بگوید که ایستگاه مترو بسته است و مسیر پیاده به سمت مقصد را نشان‌تان دهد.

اما شاید برجسته‌ترین واقعیت این باشد که هنوز هیچ یک از مشخصه‌هایی که گوگل برشمرده به محصول واقعی تبدیل نشده‌اند، و حتی به مرحله نزدیک به نهایی شدن هم نرسیده‌اند. سخنگوی گوگل به Co.Design گفته: «ما می‌خواستیم مردم بدانند که مشغول چه کاری هستیم، و اینکه امید داریم با آن به چه چیزهایی نایل شویم. از جنبه گرافیکی، و سخت‌افزاری، آزمایش‌های بسیاری در حال انجام است. و در درون گروه، به سرعت نمونه‌های اولیه جدیدی ساخته می‌شود.»

به نظر می‌رسد ویدیوی مفهومی که گوگل ارائه کرد، حاکی از آن چیزهایی است که گروه طراحی محصول می‌پندارند «بیشترین اهمیت را برای مردم» دارند، و آنها به واقعیت ‌بخشیدن به این موارد نزدیک هستند. حالا که ایده مفهومی در معرض افکار عمومی قرار گرفته، گوگل وارد مرحله‌ای شده که به آن «مرحله جمع‌آوری بازخوردها» می‌گوید و در آن به دنبال کسب اطلاع از مواردی است که مردم می‌خواهند (و البته مواردی که نمی‌خواهند) روی عینک ببینند. و سپس به مرحله هماهنگ کردن محصول با این انتظارات و در آخر، نهایی‌سازی محصول خواهیم رسید. اما در حال حاضر کجای کار هستیم؟ آنچه که گوگل نشان‌مان داده خیلی امیدبخش است، ولی چالش‌های پیش روی تیم طراحی نیز واضح است.

 



:: موضوعات مرتبط: کامپیوتر و شبکه، ،
نويسنده : اسماعیلی


نکات جالبی درباره سایتهای اجتماعی

1. هر دقیقه 13 ساعت فیلم بر روی Youtube قرار می گیرد.
2. 412/3 سال برای مشاهده تمام فیلمهای Youtube لازم است.
3. هر روز یک میلیارد بار فیلمهای Youtube مشاهده می شود.
4. 13 میلیون مقاله در Wikipedia در دسترس است.
5. سه میلیارد و ششصد میلیون عکس تا جون 2009 در Flickr آرشیو شده است. به ازای هر دو نفر از جمعیت زمین یک عکس وجود دارد.

6. نرخ رشد کاربران توییتر از ژانویه تا فوریه 2009 برابر با 1383% بوده است.
7. به طور متوسط هر روز سه میلیون توییت در توییتر منتشر می شود.
8. هر روز 5 میلیارد دقیقه در فیس بوک صرف می شود.
9. هر هفته یک میلیارد از انواع محتوی دیجیتال شامل لینک، عکس، مقاله، خبر و ... در فیس بوک به اشتراک گذاشته می شود.
10. باراک اوباما حدود 5 میلیون طرفدار در 15 سایت اجتماعی مختلف دارد.
11. فیلم معروف اوباما با نام "Yes we can " ("بله، ما می توانیم"، شبیه شعار کسیه که فکر کنم می شناسیمش) 14 میلیون و 200 هزار بار دیده شده
12. مبلغ شش میلیارد و پانصد میلیون دلار توسط سه میلیون نفر با استفاده از روشهای آنلاین در انتخابات برای کمک به اوباما، به او هدیه شد.
13. اگر فیس بوک یک کشور بود می توانست هفتمین کشور پر جمعیت جهان و بالاتر از ژاپن باشد.
14. 93% از کاربران سایتهای اجتماعی باور دارند که شرکتها باید در این سایتها نیز حضور فعال داشته باشند. این کاربران معتقدند که شرکتها نباید از این رسانه ها هم برای تبلیغ یک سویه استفاده کنن بلکه باید به گفتگوی دوطرفه با مشتریان بپردازند.

به این آمار دقت کنید. نشان دهنده چیست؟ به نظر من نشان دهنده اهمیت سایتهای اجتماعی است. جایی که اجتماعی از انسانها وجود داشته باشند اطلاعات هم هست. آن هم از نوع دست اول. همانجاست که می توان به کسب درآمد هم پرداخت. این اجتماعات هستند که نیازهای آینده را تعیین می کنند. با شرکت در این اجتماعات می توان خدماتی را ارائه کرد که مورد نیاز این جمع است. آیا این آمار نمی تواند برای رفع فیلتر این سایتها کافی باشد؟ چه دلایلی باید برای "کمیته فیلترینگ"کمیته فیلترینگ آورد تا این سایتها را از فیلتر آزاد کند؟ چرا باید خودمان را از استفاده از این امکانات محروم کنیم؟ آیا نمی توان با استفاده از این اجتماعات به تبیین عقاید و مقابله با تبلیغات منفی که بر علیه ایران انجام می شود پرداخت؟ آقای مسئول اگر حرفی داری اینجا جای حرف زدن است.
 



:: موضوعات مرتبط: کامپیوتر و شبکه، ،
نويسنده : اسماعیلی


معرفی 5 سرویس آنلاین برای ارسال فایلهای بزرگ

ارسال فایلهای حجیم یکی از مشکل ترین کارها استو اما گاهی پیش می آید که باید فایلی را برای یک دوست ایمیل کنید. ضمیمه کردن فایل بزرگ به یک ایمیل هم اصلا راه مناسبی نیست. یکی از بهترین راه حلها آپلود کردن فایلها بر روی اینترنت و سپس ایمیل کردن آدرس فایل آپلود شده است. سایتهای هم هستند که این کار خودشان همه این کارها را انجام می دهند. یعنی کافیست فایل را از روی رایانه خود انتخاب کرده و آدرس ایمیل گیرنده را هم وراد کنید. سایت فایل را آپلود کرده و آدرس فایل را برای دوست شما ارسال می کند. در این نوشته 5 سرویس که این کار را انجام می دهند معرفی خواهم کرد.

 

 



:: موضوعات مرتبط: کامپیوتر و شبکه، ،
نويسنده : اسماعیلی


VAIO 14P؛ جدیدترین لپ تاپ سونی با سنسور حرکتی!

دوباره سونی با سری جدید لپ تاپ های خود بازار را دگرگون کرد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام، این مدل که از سری E لپ تاپ های سونی می باشد به کاربر اجازه می دهد که با استفاده از حرکات دست خود در مقابل دوربین عملکرد هایی مثل: اجرای آهنگ، جستجو در اینترنت، کم یا زیاد کردن صدا و… را انجام دهد.

VAIO 14P مجهز به چراغ کیبورد می باشد که در ساعت های کم یا بی نو می توانید از آنها برای دیدن صفحه کلید استفاده کنید، متاسفانه فعلا خبری در مورد قیمت این لپ تاپ انتشار نشده است.

1x1.trans VAIO 14P؛ جدیدترین لپ تاپ سونی با سنسور حرکتی!



:: موضوعات مرتبط: کامپیوتر و شبکه، ،
نويسنده : اسماعیلی


رد پای خود را در مرورگرها پنهان کنید

بیشتر مرورگرها  حافظه ای دارند  که به شما کمک می کنند تا کارهای قبلی و سایت هایی را که ساعاتی پیش، روزهای گذشته و یا حتی ماه های اخیر به آنها مراجعه کرده اید به آسانی پیدا کنید.

شکی نیست که این امکان در مرورگرها بسیار مفید است و کار شما را جهت یافتن اطلاعات قبلی ای که با آنها نیاز دارید، راحت تر می کند.

اما اگر مایل نباشید که بعد از شما کسی وارد سیستم شده و پس از باز کردن مرورگر، ببیند که شما قبلا به چه سایت هایی مراجعه کرده اید چه ؟ آن وقت چطور می شود حافظه را دور از دسترس دیگران نگه داشت؟

در هر مرورگری باید قدم های مختلفی بردارید تا بتوانید حافظه آن را پنهان نگاه دارید که در ادامه به بررسی نحوه فعال کردن حالت خصوصی در مرورگرهای مختلف می پردازیم .

فعال کردن حالت خصوصی در مرورگرها

در مرورگر اینترنت اکسپلورر این حالت با نام InPrivate Browsing  شناخته می شود و شیوه فعال سازی آن هم به این صورت است :

Ctrl+Shift+P

در گوگل کروم این حالت با عنوان ناشناس یا Incognito Mode  دیده می شود. فعال کردنش هم به این صورت است :

Ctrl+Shift+N

در فایرفاکس و سافاری هم حالت خصوصی مرورگرهایشان درست شبیه اکسپلورر ایجاد می شود، با این تفاوت کوچک که در سافاری ابتدا باید به بخش Edite  رفته و Private Browsing  را باز کنید و دیگر قدم ها را مانند اکسپلورر و فایر فاکس ادامه دهید.

اما اگر بر حسب اتفاق فراموش کردید که از حالت خصوصی مرورگرتان استفاده کنید، ناچارید که حافظه مرورگرتان را پاک کنید. این کار را هم به راحتی می توانید در اکسپلورر و فایرفاکس به این طریق انجام دهید :

Ctrl+Shift+Delet

اما در گوگل کروم قضیه فرق می کند و شما باید از اول وارد قسمت Options  شوید و سپس مسیر زیر را دنبال کنید:

Under the Hood>Privacy>Clear browsing data

 و در نهایت برای سافاری،  تنها باید وارد منوی History شده و روی گزینه Clear History  کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: کامپیوتر و شبکه، ،
نويسنده : اسماعیلی


رد و بدل پیام در شبكه های محلی (LAN)
ممکن است کامپیوتری که شما از آن استفاده میکنید تحت یک شبکه LAN فعال باشد و به سایر سیستم های موجود متصل باشد. آیا تاکنون فکر کرده اید که میتوانید برای سایر سیستم های متصل به شبکه پیام ارسال کرده و از جانب آنها نیز پیام متنی دریافت کنید؟ قصد داریم ترفندی جالب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید بدون استفاده از نرم افزار خاصی و تنها در محیط ویندوز برای سایر سیستم هایی که به شبکه وصل میباشند پیام متنی رد و بدل کنید.


 

برای این کار:
از منوی Start وارد Run شده و عبارت cmd را وارد کنید تا Command Prompt ویندوز اجرا گردد.
اکنون دستور IPCONFIG را وارد کرده و Enter بزنید.

 



:: موضوعات مرتبط: کامپیوتر و شبکه، ،
نويسنده : اسماعیلی


افزایش سرعت اینترنت با یک دستور کاملا ساده

 


در ویندوز XP قابلیتی وجود دارد به نام Packet Scheduler که این موضوع 20% از پهنای باند اینترنت شما را میگیرد. در صورتی که به این قابلیت نیازی ندارید با طی کردن غیرفعال کردن آن میتوانید با آزاد کردن پهنای باند گرفته شده سرعت اینترنت خود را تا حد چشمگیری بالا ببرید. در صورتی که از سرعت اینترنت خود ناراضی هستید از این ترفند بهره بگیرید.



:: موضوعات مرتبط: کامپیوتر و شبکه، ،
نويسنده : اسماعیلی


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد