معرفی برنامه های کاربردی در شبکه و کامپیوتر

رد پای خود را در مرورگرها پنهان کنید

بیشتر مرورگرها  حافظه ای دارند  که به شما کمک می کنند تا کارهای قبلی و سایت هایی را که ساعاتی پیش، روزهای گذشته و یا حتی ماه های اخیر به آنها مراجعه کرده اید به آسانی پیدا کنید.

شکی نیست که این امکان در مرورگرها بسیار مفید است و کار شما را جهت یافتن اطلاعات قبلی ای که با آنها نیاز دارید، راحت تر می کند.

اما اگر مایل نباشید که بعد از شما کسی وارد سیستم شده و پس از باز کردن مرورگر، ببیند که شما قبلا به چه سایت هایی مراجعه کرده اید چه ؟ آن وقت چطور می شود حافظه را دور از دسترس دیگران نگه داشت؟

در هر مرورگری باید قدم های مختلفی بردارید تا بتوانید حافظه آن را پنهان نگاه دارید که در ادامه به بررسی نحوه فعال کردن حالت خصوصی در مرورگرهای مختلف می پردازیم .

فعال کردن حالت خصوصی در مرورگرها

در مرورگر اینترنت اکسپلورر این حالت با نام InPrivate Browsing  شناخته می شود و شیوه فعال سازی آن هم به این صورت است :

Ctrl+Shift+P

در گوگل کروم این حالت با عنوان ناشناس یا Incognito Mode  دیده می شود. فعال کردنش هم به این صورت است :

Ctrl+Shift+N

در فایرفاکس و سافاری هم حالت خصوصی مرورگرهایشان درست شبیه اکسپلورر ایجاد می شود، با این تفاوت کوچک که در سافاری ابتدا باید به بخش Edite  رفته و Private Browsing  را باز کنید و دیگر قدم ها را مانند اکسپلورر و فایر فاکس ادامه دهید.

اما اگر بر حسب اتفاق فراموش کردید که از حالت خصوصی مرورگرتان استفاده کنید، ناچارید که حافظه مرورگرتان را پاک کنید. این کار را هم به راحتی می توانید در اکسپلورر و فایرفاکس به این طریق انجام دهید :

Ctrl+Shift+Delet

اما در گوگل کروم قضیه فرق می کند و شما باید از اول وارد قسمت Options  شوید و سپس مسیر زیر را دنبال کنید:

Under the Hood>Privacy>Clear browsing data

 و در نهایت برای سافاری،  تنها باید وارد منوی History شده و روی گزینه Clear History  کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: کامپیوتر و شبکه، ،
نويسنده : اسماعیلی


رد و بدل پیام در شبكه های محلی (LAN)
ممکن است کامپیوتری که شما از آن استفاده میکنید تحت یک شبکه LAN فعال باشد و به سایر سیستم های موجود متصل باشد. آیا تاکنون فکر کرده اید که میتوانید برای سایر سیستم های متصل به شبکه پیام ارسال کرده و از جانب آنها نیز پیام متنی دریافت کنید؟ قصد داریم ترفندی جالب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید بدون استفاده از نرم افزار خاصی و تنها در محیط ویندوز برای سایر سیستم هایی که به شبکه وصل میباشند پیام متنی رد و بدل کنید.


 

برای این کار:
از منوی Start وارد Run شده و عبارت cmd را وارد کنید تا Command Prompt ویندوز اجرا گردد.
اکنون دستور IPCONFIG را وارد کرده و Enter بزنید.

 



:: موضوعات مرتبط: کامپیوتر و شبکه، ،
نويسنده : اسماعیلی


افزایش سرعت اینترنت با یک دستور کاملا ساده

 


در ویندوز XP قابلیتی وجود دارد به نام Packet Scheduler که این موضوع 20% از پهنای باند اینترنت شما را میگیرد. در صورتی که به این قابلیت نیازی ندارید با طی کردن غیرفعال کردن آن میتوانید با آزاد کردن پهنای باند گرفته شده سرعت اینترنت خود را تا حد چشمگیری بالا ببرید. در صورتی که از سرعت اینترنت خود ناراضی هستید از این ترفند بهره بگیرید.



:: موضوعات مرتبط: کامپیوتر و شبکه، ،
نويسنده : اسماعیلی


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد